Kaopectate

1106879

Kaopectate is een product op basis van kaoline en wordt gebruikt ter behandeling van diarree bij allerlei darmaandoeningen. Kaopectate is geschikt voor zowel honden als katten.

- Flacon van 480 ml -

+ -

More info

Kaopectate werkt als een inwendige pleister en behandelt de diarree bij uw hond of kat. Kaopectate is een orale suspensie die kaoline en pectine bevat.

Eigenschappen van Kaopectate

Kaoline werkt absorberend voor bacterieën en andere gifstoffen. In samenwerking met de pectine, die ook absorberende eigenschappen heeft, heeft dit een verzachtende en beschermende werking op de aangetaste darmvlieswanden.

Samenstelling van  Kaopectate

Elke dosis van 15 ml bevat:

Actieve bestanddelen:

• 2958 mg kaoline
  • 66 mg pectine.

Hulpstoffen:

• sorbinezuur (E200) 15 mg
  • methylparahydroxybenzoaat (E218) 30 mg.

Dosering en toediening Kaopectate

Kaopectate wordt als orale suspensie toegediend en kan gebruikt worden bij zowel honden als katten. De aanbevolen dosis is :

• voor honden: 15 -120 ml (afhankelijk van de het gewicht van de hond)
  • voor katten : 9 à 40 ml (afhankelijk van het gewicht van de kat)

Deze dosis dient men 3 tot 4 keer per dag te herhalen, gedurende 2 à 3 dagen lang.

Recensies

Schrijf uw recensie